Nieuws


19-03-2019 18:03
๐—ž๐—ผ๐—ฏ๐—ฒ๐—น๐—ฐ๐—ผ ๐—ฆ๐—ž๐Ÿญ๐Ÿฐ๐Ÿฌ๐˜€๐—ฅ๐—Ÿ๐—– ๐—ฟ๐˜‚๐—ฝ๐˜€๐—ด๐—ฟ๐—ฎ๐—ฎ๐—ณ๐—บ๐—ฎ๐—ฐ๐—ต๐—ถ๐—ป๐—ฒ ๐˜ƒ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ ๐—ž๐—ป๐—ผ๐—น ๐—”๐—ธ๐—ธ๐—ฟ๐˜‚๐—บ Knol Akkrum heeft, via Hans van Driel B.V. in Ommen, een compleet uitgeruste Kobelco rupsgraafmachine in gebruik genomen. De compact draaiende Kobelco SK140SRLC staat op speciaal gekromde en afgeschuinde rupsplaten om insporing te voorkomen. De Kobelcoโ€™s zijn standaard zeer compleet uitgerust. De extra functies zijn bijvoorbeeld proportioneel te bedienen en de machine is voorzien van een camera met geรฏntegreerd kleurenscherm. De ergonomisch verantwoorde cabine is ruim opgezet en biedt veel zicht op de werkzaamheden. De Kobelco SK140SRLC beschikt over een zuinige motor die minder belastend is voor het milieu door een lagere uitstoot. Het gepatenteerde INDR systeem zorgt voor een zeer geluidsarme en stofvrije machine. Ook deze technologie draagt bij aan een gunstig brandstofverbruik. Direct meer rendement per draaiuur, zonder verlies van capaciteit. Hans van Driel B.V. heeft de machine vakkundig opgebouwd en afgeleverd met o.a.; een Verachtert Powertilt, treeplank en LED-werkverlichting. Machinist Klaas Eenshuistra, een echte Kobelco man, is trots op zijn nieuwe machine. Wij wensen Klaas veel draaiplezier met deze mooie Kobelco. ๐—ข๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฟ ๐—ž๐—ป๐—ผ๐—น ๐—”๐—ธ๐—ธ๐—ฟ๐˜‚๐—บ Knol Akkrum is een allround aannemingsbedrijf in de grond-, weg- en waterbouw. Knol opereert op bijna alle vlakken in de civiele techniek en ons bedrijf is sterk in heiwerk, funderingen en civiele kunstwerken. Knol Akkrum is gespecialiseerd in het bouwen van bruggen, sluizen, viaducten, funderingen, bouwkuipen en allerhande weg- en waterbouw technische werken. Kijk op www.knol-akkrum.nl voor meer informatie. Bron: hansvandriel.nl 



15-03-2019 19:03
๐—ž๐—ผ๐—บ๐—ฎ๐˜๐˜€๐˜‚ ๐—˜๐˜‚๐—ฟ๐—ผ๐—ฝ๐—ฒ ๐˜€๐˜๐—ฒ๐—น๐˜ ๐—ป๐—ถ๐—ฒ๐˜‚๐˜„๐—ฒ ๐—›๐—ถ๐—ด๐—ต ๐—ฅ๐—ฒ๐—ฎ๐—ฐ๐—ต ๐˜€๐—น๐—ผ๐—ผ๐—ฝ๐—ด๐—ฟ๐—ฎ๐—ฎ๐—ณ๐—บ๐—ฎ๐—ฐ๐—ต๐—ถ๐—ป๐—ฒ ๐˜ƒ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ. Komatsu verlegt grenzen met zijn nieuwe high reach sloopgraafmachine die voldoet aan de Europese Stage V emissienorm. De PC490HRD-11 is de nieuwkomer binnen de high reach sloopgraafmachines van Komatsu. De machine heeft het grootste bereik van de machines van 60 ton en kan met 6 verschillende configuraties werken. Het brengt een sloopwerktuig van 2 ton tot een hoogte van 32 m, een werktuig van 3,34 ton tot 28 m en een werktuig van 5 ton tot 17,4 m. De nieuwe machine laat de machinisten toe om, in alle veiligheid en met perfecte beheersing, in maximaal bereik te werken. De machine werd ontwikkeld door Komatsu UK (KUK), rekening houdend met de aanmerkingen van de klanten, en wordt vervaardigd in de nabijgelegen fabriek van Newcastle, in het noordoosten van Engeland. De PC490HRD-11 functioneert als een compleet systeem, praktisch en bijzonder nauwkeurig, heel stabiel en comfortabel. Het bedrijfsgewicht ligt tussen 55.200 kg en 73.400 kg. De Komatsu EU Stage V motor levert een vermogen van 270 kW / 367 pk bij 1.900 toeren/min., voor een minimale ecologische voetafdruk. De milieuproblematiek krijgt steeds meer aandacht en stadsomgevingen zijn steeds gevoeliger voor emissies. De PC490HRD-11 zorgt ervoor dat de klanten van Komatsu op meer aanbestedingen kunnen intekenen, het bewijs van hun milieubewustzijn kunnen leveren en hun investering op lange termijn kunnen rentabiliseren. De nieuwe PC490HRD-11 graafmachine is bijzonder veelzijdig en kan dan ook volgens de behoeften van de werklocatie worden geconfigureerd. Het systeem om van giek te veranderen, omvat extra grote snelkoppelingen die toelaten om de tegendruk en de hitte van de olie te beperken, zonder het debiet te verminderen. Het systeem bezit ook hydraulische vergrendelpennen die binnenin de hoofdgiek geรฏnstalleerd zijn om het risico op schade te verminderen. De werkbereik indicator van de PC490HRD-11 vormt een echte troef. De machinist kan de machine over 360ยฐ gebruiken zonder enig risico voor de veiligheid. Hij toont eveneens de beelden van de camera die als optie op het uiteinde van de graafarm kan worden bevestigd. Komatsu heeft zich geen moeite gespaard wat het transport van de PC490HRD-11 aangaat. Elk machinedeel is voorzien van grote hijsogen om ze in alle veiligheid op de aanhanger te tillen en vast te maken. De machine is zo compact en licht mogelijk gemaakt, zonder concessies te doen aan de duurzaamheid. Een nieuw variabel onderwagen is standaard op de graafmachine geรฏnstalleerd. Het beperkt het gewicht en garandeert een buitengewone stabiliteit ondanks de transportbreedte van minder dan 3 m. Het optionele, hydraulisch variabele onderwagen versnelt en vergemakkelijkt aanzienlijk de montage van de machine op de werklocatie, met een werkbreedte van bijna 4 m, terwijl de transportbreedte onder de 3 m blijft. Komatsu heeft ook meerdere functies voorzien om de operator meer comfort te bieden. Zo kunnen de ruitenwisser aan de voorzijde en het kantelende cabine vanuit de joysticks geactiveerd worden, zonder daarbij de joysticks los te laten. Bron: /www.biagroup.com 


14-03-2019 20:03
๐—”๐˜๐—น๐—ฎ๐˜€ ๐Ÿฎ๐Ÿฌ๐Ÿฌ๐— ๐—› ๐— ๐—ผ๐—ฏ๐—ถ๐—ฒ๐—น๐—ฒ ๐—ข๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฟ๐˜€๐—น๐—ฎ๐—ด๐—บ๐—ฎ๐—ฐ๐—ต๐—ถ๐—ป๐—ฒ ๐˜ƒ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ ๐—ฆ๐˜„๐—ฎ๐—ฟ๐˜๐—ท๐—ฒ๐˜€ Swartjes Transport B.V. uit Nijmegen heeft via Hans van Driel B.V. in Tiel een Atlas 200MH in gebruik genomen. De Atlas 200MH mobiele overslagmachine is breed inzetbaar, zeer gebruiksvriendelijk, betrouwbaar en heeft een lange levensduur. Deze circa 21 ton wegende mobiele overslagmachine is voorzien van de nieuwste generatie 6-cilinder Tier 4 Final motor met Ad Blue. Deze schonere en stillere motor is goed voor een 200MH zich door de uitstekende prestaties. De geleverde uitvoering met lift cabine, die 2,5 m hydraulisch verstelbaar is, geeft de machinist uitstekend zicht op de werkzaamheden. De af fabriek al zeer complete Atlas 200MH is door Hans van Driel verder opgebouwd met o.a.; een hydraulische snelwissel type CW30, incl. lasthaak, extra LED werkverlichting op de lepelsteel, uitbreiding smeersysteem incl. bakkinematiek en voetpedaal voor knijpen sorteergrijper. ๐—ข๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฟ ๐—ฆ๐˜„๐—ฎ๐—ฟ๐˜๐—ท๐—ฒ๐˜€ Familiebedrijf Swartjes Transport BV is leverancier van een totaalpakket aan logistieke- en milieudiensten, zoals afvalverwerking en -inzameling, transport, overslag en handel in (secundaire) bouwstoffen. Al meer dan een halve eeuw en drie generaties lang is het containerverhuur- en transportbedrijf actief in de regio Nijmegen. Op de vestiging kunnen ook afvalstoffen worden aangeleverd en bouwstoffen, zoals zand en grind, worden afgehaald. Kijk op www.swartjestransport.nl voor meer informatie. Bron: https://hansvandriel.nl 


12-03-2019 18:03
Bobcat lanceert eerste 1 tons elektrische minigraafmachine Op de Bauma 2019 lanceert Bobcat de nieuwe E10e elektrische minigraafmachine, de eerste commer-cieel verkrijgbare, volledig elektrische zero tail swing (ZTS) minigraafmachine in de klasse van รฉรฉn ton. De nieuwe E10e heeft geen uitstoot en een geluidsarme werking. Met een breedte van slechts 72 cm. kan de machine gemakkelijk door standaardformaat deuren en in en uit liften, waardoor hij ideaal is voor binnentoepassingen zoals sloop- en kelderbouw. ๐—ช๐—ฒ๐—ฟ๐—ธ๐˜‡๐—ฎ๐—ฎ๐—บ๐—ต๐—ฒ๐—ฑ๐—ฒ๐—ป ๐—ฏ๐—ถ๐—ป๐—ป๐—ฒ๐—ป๐˜€๐—ต๐˜‚๐—ถ๐˜€ Aan het uitvoeren van binnenwerk, zoals sloop- of graafwerkzaamheden in gebouwen en kelders worden specifieke eisen gesteld. Tot nu toe was er geen standaard OEM-oplossing voor dit soort werk. Veel taken moesten handmatig worden uitgevoerd met minder effectieve gereedschappen of met aftermarket conversies zoals machine-aanpassingen door derden (die vaak niet aan de gewenste nor-men voldeden). De nieuwe E10e is een doorbraak op dit gebied. ๐—ฉ๐—ผ๐—น๐—น๐—ฒ๐—ฑ๐—ถ๐—ด๐—ฒ ๐˜„๐—ฒ๐—ฟ๐—ธ๐—ฑ๐—ฎ๐—ด Op basis van klantonderzoeken heeft Bobcat de accu geoptimaliseerd om voldoende capaciteit te bie-den voor de typische werkpatronen. Met behulp van een externe snellaadfunctionaliteit kan de E10e bij gebruik met normale werkpauzes gedurende een volledige werkdag (8 uur) functioneren en binnen 2,4 uur volledig worden opgeladen. Verbazingwekkend compact Naast de gemakkelijke toegang tot de werkplek dankzij de intrekbare onderwagen, die de breedte re-duceert tot slechts 710 mm, vergemakkelijkt de geรฏntegreerde inklapbare TOPS (Tip Over Protective Structure) de doorgang door openingen met een lage stahoogte, voor werk in gebouwen en in kelders. Zodra de graafmachine is geplaatst en klaar is voor het werk, kan het onderstel van de E10e worden uitgeschoven tot 1100 mm, voor maximale stabiliteit in alle werkomstandigheden. De minimale breedte van de E10e maakt een uitstekende wendbaarheid in krappe ruimtes mogelijk, terwijl het ZTS-ontwerp een bijkomend voordeel is bij het werken in krappe ruimtes. ๐— ๐—ฒ๐—ฒ๐—ฟ ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ถ๐—น๐—ถ๐—ด๐—ต๐—ฒ๐—ถ๐—ฑ ๐—ฒ๐—ป ๐—ฐ๐—ผ๐—บ๐—ณ๐—ผ๐—ฟ๐˜ Een grijpstang biedt hulp bij het in- en uitstappen wat ook gemakkelijker gemaakt wordt dankzij de vol-ledig open, vlakke ruimte voor de voeten in het bedieningsstation. Het ontwerp van de E10e zorgt ervoor dat de giekverstelling de voeten niet kan bereiken en biedt maximale bescherming in dit gebied. De veiligheid en het comfort van de bestuurder worden verder verbeterd door de volledig inrolbare veiligheidsgordel van de E10e. De linker- en rechterconsole van de E10e, die tevens dienst doen als armsteunen, moeten beiden in de onderste stand worden vastge-zet om de machine te kunnen bedienen. De plaats van de joysticks op de E10e kan aan de individuele bestuurder worden aangepast. Bron: www.bobcat.com 


11-03-2019 17:03
Kobelco hybride graafmachine voor Van Eijk Loon- en verhuurbedrijf Van Eijk V.O.F. uit Montfoort heeft sinds een aantal maanden een Kobelco SK210HLC-10 Hybride rupsgraafmachine in gebruik. Na 30.000 uur op KATO rupskranen was het even wennen, maar nu is machinist Ed van Eijk enorm goed te spreken over de hybride Kobelco. Ed van Eijk zegt over de nieuwe Kobelco SK210HLC-10 het volgende; โ€œIk kon lezen en schrijven met de KATOโ€™s die ik hiervoor heb gehad. Ik was helemaal verknocht aan die machines dus de overstap was even wennen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het in alle opzichten meer kraan is. Het afwerken gaat makkelijker, de capaciteit is top en het brandstofverbruik echt aanzienlijk minder. Ook het zicht vanuit de cabine is heel goed.โ€ Daarnaast roemt Ed van Eijk de betrokkenheid en de service van de Kemp Groep. โ€œIedereen kan een kraan verkopen maar het gaat natuurlijk wel om de service.โ€ Uniek aan deze hybride Kobelco is dat de energie voor de aandrijving niet enkel wordt opgewekt door de zwenkmotor. De 25kW generatormotor laadt het accupakket continue. Door het vliegwieleffect kost dit zeer weinig energie en wordt de batterij zelfs bij stationair draaien opgeladen. De zwenkmotor van de hybride is volledig elektrisch รฉn bij iedere graafcyclus ondersteunt de elektromotor de conventionele brandstof motor. Hierdoor kan met een lager toerental hetzelfde werk worden verzet. De nieuwste generatie is 16,7% zuiniger dan een conventionele SK210LC-9 en verbruikt tot 12% minder in de Eco-modus. De professionals van Kemp hebben de machine compleet naar de wensen en eisen van Van Eijk opgebouwd. Denk hierbij aan o.a.: hydraulische kantelsnelwissel, centrale smering, slangbreukbeveiliging op de bakcilinder, kruisbediening, overdrukvoorbereiding en extra werkverlichting. Over Loon- en Verhuurbedrijf Van Eijk V.O.F. Sinds 1996 is de firma Van Eijk actief op het gebied van machineverhuur inclusief machinist voor grondwerk en saneringswerkzaamheden. Loon- en Verhuurbedrijf Van Eijk V.O.F. uit Montfoort verhuurt bemande grondverzetmachines. De machines zijn breed inzetbaar, van civiel tot bodemsaneringswerkzaamheden. YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=GmOuf0MRgyc 




07-03-2019 18:03
Twee Kobelco rupsgraafmachines voor P. Vos De firma P. Vos BV uit Alphen aan de Rijn heeft, via de Kemp Groep in De Meern, twee compleet uitgeruste Kobelco SK75SR rupsgraafmachines in gebruik genomen. Wij wensen Vos veel fijne draaiuren met deze Kobelcoโ€™s. De Kobelco SK75SR kenmerkt zich onder andere door een laag brandstofverbruik, efficiรซnte prestaties en compact ontwerp. Kobelco rupsgraafmachines zijn standaard compleet uitgerust, onder andere met standaard hamer-, rotatie- en crusher functie, twee cameraโ€™s met een kleurenscherm, lucht geveerde en verwarmde stoel en nieuwste generatie ROPS-cabine. Deze Kobelco rupsgraafmachine voldoet zonder roetfilter of AdBlue toevoeging aan de laatste milieueisen. Met het gepatenteerde iNDr systeem is het geluidsniveau tot een extreem laag niveau beperkt. De aanpak van Kobelco NEXT-3E wordt ook toegepast op de modellen met een kleine zwenkradius, voor maximale productiviteit. Dus direct meer rendement per draaiuur, zonder verlies van capaciteit. De twee Kobelco SK75SR rupsgraafmachines zijn onder andere uitgerust met hydraulische snelwissel inclusief lasthaak, gereedschapskist op de onderwagen, opklapbare treekplank voor de cabinedeur, overdruk voorbereiding, extra werkverlichting en carkit bluetooth. Daarnaast zijn deze rupsgravers volledig in de bedrijfskleuren van P. Vos gespoten, voorzien van belettering en afgeleverd met extra bakken, een brede bak en dieplepelbak. P. Vos verzorgt grondverzet voor overheden, waterschappen, de aannemerij, grondweg-, water- en woningbouw. Een groot deel van het machinepark is voorzien van 3D-gps-besturing. Dankzij deze 3D-gps-besturing werken zij nog efficiรซnter en behalen een hogere productiviteit. Tevens verzorgt P. Vos transport, aanneming en verhuur van machines met of zonder machinist. Het machinepark bestaat uit rupsgraafmachines, trilwalsen tot en met diepladers en stalen rijplaten. Kijk op www.pvos.nl voor meer informatie. 


06-03-2019 19:03
De sorteergrijpers van Engcon krijgen een update Ze worden afgestemd op de nieuwe generatie draaikantelstukken en graafmachines. Engcon, wereldleider op het gebied van draaikantelstukken, gaat de steen- en sorteergrijpers opwaarderen en afstemmen op de nieuwe generatie draaikantelstukken en graafmachines. 15 jaar geleden lanceerde Engcon de serie SK-steen- en -sorteergrijpers. Door de jaren heen zijn dit steeds vaker gebruikte accessoires geworden om graafmachines nog bruikbaarder en flexibeler te maken. In de loop van de tijd hebben de draaikantelstukken zich ontwikkeld, zijn er nieuwe gewichtsklassen bijgekomen en zijn de graafmachines sterker geworden. Om die reden stemt Engcon de grijpers nu af op de eisen van vandaag, door ze sterker te maken en meer aanpasbaar voor accessoires. "Niet alleen worden de nieuwe grijpers versterkt en beter afgestemd op de nieuwe generatie draaikantelstukken en graafmachines, we zullen ze ook beter voorbereiden op geschikte accessoires.", aldus Johan Johansson, constructeur bij Engcon Group. Johan Johansson vertelt dat de grijparmen dicht worden, zodat ze makkelijker klein materiaal kunnen vasthouden dat anders uit de grijpers zou lopen. Daarnaast worden ze standaard voorbereid op de montage van dekkende zijplaten. Daarmee wordt het volgens Johansson heel eenvoudig van de steen- en sorteergrijpers een graafbak te maken. Zoals voorheen worden de bevestigingen vastgeschroefd en zijn deze voorbereid voor EC-Oil, de automatische oliekoppeling van Engcon. Alle gewrichten worden uitgerust met expanderbouten om speling tot een minimum te reduceren, het snijstaal wordt vastgeschroefd om eenvoudig te kunnen worden vervangen en worden voorbereid voor de montage van graaftanden. De nieuwe grijpers zijn verkrijgbaar in zes verschillende maten, geschikt voor graafmachines van 1,5 tot 33 ton. De SG12 wordt de eerste van de nieuwe serie grijpers met een greepbereik van 0,34 m2 en deze is daarmee afgestemd op graafmachines in de klasse 6-12 ton. De productie zal naar verwachting starten in de zomer van 2019, maar al op de Bauma 2019 zal de nieuwe steen- en sorteergrijper van Engcon te zien zijn. 




25-02-2019 18:02
Drie Kobelco's voor van der Flier Onlangs heeft de firma Van der Flier uit Winschoten, via Hans van Driel B.V. in Ommen, drie compleet uitgeruste Kobelco rupsgraafmachines in gebruik genomen. Na de SK260LC-10 en SK75SR van vorig jaar, nu opnieuw een Kobelco SK260LC-10, een SK210LC-10 en een SK17SR-3 minigraafmachine. De Kobelco SK210LC-10 en SK260LC-10 zijn duurzaam en opgewassen tegen de meest extreme omstandigheden. Deze machines voldoen aan de laatste emissienormen dankzij de aanzienlijk verlaagde NOx-uitstoot. Zonder verlies van capaciteit zijn de Kobelco rupsgraafmachines zuinig, stil en milieuvriendelijk. De machinist stond centraal bij de ontwikkeling van de cabine en profiteert nu o.a. van een ruime werkomgeving met veel beenruimte, een brede deuropening, een camera met geรฏntegreerd kleurenscherm en een lucht geveerde en verwarmde stoel. De Kobelco SK17SR-3 minigraver heeft een standaard uitschuifbare onderwagen voor optimale stabiliteit en staat door het robuuste ontwerp garant voor jarenlang draaiplezier. De punten voor de dagelijkse controles en het reguliere onderhoud zijn gemakkelijk te bereiken. Kijk op www.hansvandriel.nl voor meer specificaties of neem contact op met een van onze verkoopmedewerkers. De in bedrijfskleuren gespoten en beletterde Kobelcoโ€™s zijn door de professionals van Hans van Driel B.V. alle drie uitgevoerd met hydraulische snelwissel, extra werkverlichting en afgeleverd met extra bakken. Daarnaast zijn de SK210LC-10 en SK260LC-10 uitgerust met kruisbediening t.b.v. bediening verlenggiek, overdruk FF Tube, opklapbare treeplanken langs machine, gereedschapskist en startonderbreker. 






14-02-2019 18:02
Mecalac 8MCR voor jubilerend Otten Infra Vrijdag 8 februari werd met een groot feest het 12,5 jarig bestaan van Otten Infra uit Wapse gevierd. Begonnen in 2006 met een Audi A3 met aanhanger vanuit een garage in Vledder, is het in Drenthe gevestigde bedrijf uitgegroeid tot een onderneming waar nu zo'n honderd mensen werken. Het jonge ondernemers echtpaar Henri en Renate Otten vond het een mooie mijlpaal om te vieren. Om het feest met persoonlijke verhalen en anekdotes te openen was de kleurrijke ondernemer Hennie van der Most uitgenodigd. Aansluitend werd op zaterdag 9 februari een Open Dag gehouden. Zowel binnen als buiten staan bedrijfswagens en werkmaterieel opgesteld. Op gebied van bestratingen kun je voor vrijwel alles bij Otten terecht. Van de aanleg van parkeerplaatsen en grote pleinen tot de aanleg van (fiets-)paden en van sierbestrating tot agrarische bedrijfsverharding. Machinaal bestraten rekent Otten Infra tot haar specialiteit. Ook bijbehorende rioleringswerkzaamheden en het profileren van puin-/zandbanen behoren tot de activiteiten van het jubilerende bedrijf. Otten Infra beschikt over de meest moderne machines en gereedschappen. Alle nieuwe ontwikkelingen worden in de gaten gehouden en werken op die manier efficiรซnt en volgens de ARBO-normen. Het bedrijf is in het bezit van een ISO, VCA en SEB-certificering. Hij kan er mee lezen en schrijven Ter uitbreiding van haar machinepark werd een Mecalac 8MCR rupsgraafmachine gekocht. Henri en Renate noemen de veelzijdigheid als een van de redenen om opnieuw voor een 8MCR te kiezen. Maar zeker ook dat de machine kan werken als graafmachine en als shovel, compact en razendsnel is waren medebepalend voor hun keuze. "Machinist Rick de Vries is een goede machinist en helemaal wild van de machine" zegt Henri. "Hij kan er mee lezen en schrijven" vult Renate hem aan. Deze snelle en sterke midigraver werd geheel gespoten in de kleur zwart. Zelfs de ramen werden bekleed met folie om een zo egaal mogelijke kleur te krijgen. De 8MCR werd voorzien van een Engcon draaikantelstuk. Daarnaast werd de machine afgeleverd met o.a. sloop-/sorteerfunctie, automatisch vetsmeersysteem, camera met 7" lcd-scherm, treeplank met klompensteun, kettingkist en slangbreukbeveiliging incl. overlastsignalering. Ook is de machine voorbereid om met een laserblad te kunnen werken. Voor Otten infra is het de tweede Mecalac 8MCR. Bij aankomst lopen we tussen een haag van bedrijfswagens. Zowel Henri als Renate vertellen gepassioneerd over hun bedrijf en het ontstaan ervan als we in de hal langs een fotowand met de historie van het bedrijf lopen. Binnen zien we alvast een gedeelte van het machinepark. Als we later buiten op het terrein tussen de machines lopen hebben ze beide een glimlach van oor tot oor en stralen uit dat ze - terecht - apetrots zijn op wat ze samen met hun medewerkers, in relatief korte tijd, hebben bereikt. Hier staan onder andere een rij tractoren, minigravers, graafmachines, shovels en zwenkladers opgesteld. Machinist Rick de Vries is medeverantwoordelijk voor de keuze om de nieuwe machine helemaal pikzwart te laten spuiten. Rick werd geรฏnspireerd door de 6MCR 'Black Edition' die Mecalac eerder aan een klant in Philadelphia (Pennsylvania) USA leverde. Net voor de Open Dag kreeg Henri Otten de sleutel overhandigd van Eduward Haverkort, verkoopadviseur bij het vestiging van Ahlmann Nederland in Nieuwleusen. De Mecalac 8MCR is een uniek machineconcept op rupsen, dat de kenmerken van een compacte 7-tons graafmachine โ€“ met motor en uitrustingsstukken aan de bovenwagen โ€“ combineert met die van een snelle schranklader met een driehoekig rupsloopwerk. De 8MCR kan zich met een snelheid van maximaal 10 km/u verplaatsen. Voor de aandrijving zorgt een 75 pk (300 Nm) sterke Deutz TCD 2.9 L4 turbodieselmotor die voldoet aan de Tier 4 Final (stage IIIB) emissie-eisen zonder gebruik te maken van AdBlue of roetfilter. 






07-02-2019 18:02
Uitgekiende Scania 8x4 betonmixers voor Rouwmaat De Rouwmaat Groep in Groenlo nam recent twee nieuwe 12 kuubs betonmixers met een opbouw van Stetter in gebruik op basis van de Scania G370 8x4 met de middellange dagcabine met normale dakhoogte. Over de configuratie is samen met de dealer in Gaanderen lang nagedacht. Met als resultaat twee bijzondere voertuigen die helemaal op hun taak zijn toegesneden. โ€œOmdat wij gemiddeld 15 jaar met onze trucks doen, wil je ze zo toekomstbestendig als maar mogelijk op de weg zetten. Wat dat betreft hebben we met Scania in ieder geval het nieuwste voertuig op de markt. Bovendien maken wij in onze werkplaats optimaal gebruik van de modulaire bouwwijze bij Scania. Wij servicen zelf en hoeven daardoor minder onderdelen op voorraad te houdenโ€, vertelt Bob Rouwmaat over de aanschaf. Maar Rouwmaat koopt ook Scaniaโ€™s omdat het bedrijf gewoon heel Scania-minded is. โ€œMijn opa kocht ooit de eerste en sinds die tijd is het leeuwendeel van ons wagenpark altijd van dat merk geweest.โ€ vertelt Bob. Maar Scania-minded of niet, als het om zaken als TCO en de configuratie van zijn wagenpark gaat, tellen voor Rouwmaat alleen de harde cijfers. โ€œZeker voor een betonmixer moet je goed rekenen. Tot nu toe reden wij alleen met 10 kuubs trommels op een 8x4 onderstel. Die laad je dan altijd helemaal vol en om knoeien te voorkomen is een speciale afsluitklep noodzakelijk. Dat is duur, onderhoudsgevoelig en nadelig voor de aslastverdeling. Samen met de dealer hebben we gerekend en kwamen tot de conclusie dat je door een 12 kuubs trommel op een vierasser met een langere wielbasis te zetten gunstiger uitkomt. Dat scheelt extra onderhoud aan de klep en kom je in combinatie met de 10 tons voorassen op een prachtige gewichtsverdeling bij een GVW van 39 ton.โ€ Om er zeker van te zijn dat de chauffeur hรฉรฉl precies kan manoeuvreren, bestelde Rouwmaat de autoโ€™s met de geautomatiseerde Opticruise bak in combinatie met Clutch on Demand. โ€œDan heeft de chauffeur รฉn de voordelen van een geautomatiseerde versnellingsbak op de weg รฉn de precisie van een koppelingspedaal tijdens het manoeuvreren. Rouwmaat denkt met deze nieuwe mixer een ideaal concept in huis te hebben. โ€œWe hebben ze natuurlijk net in gebruik genomen. Maar we denken dat dit ons standaard mixervoertuig wordt. Met zijn twee sturende assen draait hij kort genoeg om in stedelijke omgevingen te kunnen werken en met zijn naafreductie is hij sterk genoeg voor als de ondergrond van de locatie moeilijker wordt. En dankzij twee cameraโ€™s voor en achter op de auto en voldoende licht kunnen onze chauffeurs altijd veilig werken.โ€ 



04-02-2019 18:02
Europees patent voor Nooteboom Liftadaptoren Mega Windmill Transporter Eind vorig jaar is aan Nooteboom het Europees patent verleend (Nummer EP1558464) voor de LIFTAD, de speciale liftadaptoren voor de Mega Windmill Transporter. In korte tijd, na het toekennen van het patent voor de EURO-PX dieplader, is dit weer een belangrijk innovatie succes voor Nooteboom Trailers. Het toekennen van het patent heeft net als bij de EURO-PX dieplader lange tijd op zich laten wachten, en dit geval zelfs 13 jaar. Al in 2005 is de LIFTAD voor een internationaal patent aangemeld. Dit nieuwste patent voor Nooteboom blijft van kracht tot eind 2023. De LIFTAD-100 van de Mega Windmill Transporter is speciaal ontwikkeld voor het vervoer van grote torendelen tot ruim 40 meter lengte zonder gebruik te maken van een laadvloer. Tijdens zijn introductie in 2005 werd de MWT ook jarenlang veelvuldig ingezet voor het vervoer van de Vestas V90-3MW nacelle, die met speciale adaptoren in de LIFTAD werd geklemd. Tot op de dag van vandaag is de Nooteboom MWT in concept nauwelijks gewijzigd en is het nog steeds de meest innovatieve en efficiรซnte transportoplossing voor het vervoer van grote torendelen. Vooral ook vanwege de belangrijke logistieke voordelen die de MWT biedt. De MWT komen we tegen in verschillende varianten, zoals met 2, 3 of 4-assige jeepdolly aan de voorzijde en aan de achterzijde veelal uitgerust met een 7-assige naloopdolly en in een aantal gevallen ook gecombineerd met een 5- of 6-as moduleasstel. De LIFTAD is traploos instelbaar waardoor uiteenlopende diameters van de torendelen vervoerd kunnen worden. Afhankelijk van de diameter van het torendeel heeft de LIFTAD een hefcapaciteit van 100 ton. De MWT is een belangrijk transportconcept binnen de markt van windenergie. De meer dan 80 geleverde Mega Windmill Transporters zijn nog allemaal operationeel, en jaarlijks komen daar nog steeds nieuwe MWTโ€™s bij. Net als bij de EURO-PX bewijst Nooteboom wederom dat haar baanbrekende innovaties voor het uitzonderlijk wegvervoer uiterst duurzaam zijn en een ongekende economische en technische levensduur hebben. Nooteboom gets you there. 


Nieuwste materieel